Του Γιώργου Δημητρίου
Με το δικό μου ταπεινό βαρόμετρο σήμερα ο ΣΥΡΙΖΑ προηγείται με δύο μονάδες διαφορά και αυτή η διαφορά θα μεγαλώνει διαρκώς. Η Ν.Δ σε αυτή τη χρονική στιγμή δεν υπερβαίνει το 27 – 28% με τις αναγωγές ενώ << υπερτροφικά >> γκάλοπ της δίνουν προβάδισμα ακόμα και 8 μονάδες. ΑΝΟΗΣΙΕΣ.
Ας εξετάσουμε τι λέει η βιβλιογραφία για τις πολιτικές δημοσκοπήσεις. Το πρώτο βήμα είναι να καθορίσουμε με ακρίβεια τον πραγματικό πελάτη ο οποίος ουσιαστικά πληρώνει τις δημοσκοπήσεις. Στην περίπτωση της Ελλάδας το 99% των δημοσκοπήσεων εντάσσονται στην <<καμπάνια της Νέας Δημοκρατίας>> . Οι δημοσκοπήσεις των συστημικών ΜΜΕ τα οποία ιδιοτελώς υποστηρίζουν τον Μητσοτάκη είτε γιατί υποχρεώθηκαν από το ΣΥΡΙΖΑ να πληρώσουν τις δημόσιες τηλεοπτικές άδειες είτε οι ιδιοκτήτες τους έχουν άλλα επιχειρηματικά συμφέροντα που προωθεί απροκάλυπτα και χωρίς ανταγωνισμό ο Αρχικοριός.(πχ ενέργεια, απορρίμματα, ροή ευρωπαϊκών επιδοτήσεων, ΠΑΕ,ΚΑΕ κλπ).
Η πληθώρα των πολιτικών δημοσκοπήσεων ουσιαστικά πληρώνεται από τη λίστα Πέτσα, από δεκάδες εκατομμύρια ευρώ επιδοτήσεων σε όλα τα σήριαλ των συστημικών ΜΜΕ (30-35 εκατ. ευρώ σε ένα μόνο σήριαλ παρακαλώ) , και από τη ροή χρημάτων από κατευθυνόμενες ευρωπαϊκές επιδοτήσεις προς τα φιλικά ΜΜΕ. Αντικειμενικά ο τζίρος των εταιρειών πολιτικών δημοσκοπήσεων πληρώνεται από την κυβέρνηση με τρόπο ΄΄ηθικού αυτουργού΄΄ και δεν νομίζω να υπάρχει αμφιβολία περί αυτού. Συνεπώς ο σκιώδης πελάτης των δημοσκοπήσεων είναι ο Μητσοτάκης με τα χρήματα των φορολογουμένων . Ασφαλώς τίθεται ζήτημα αξιοπιστίας και αντικειμενικότητας αν είμαστε ειλικρινείς
Κάνουν παρανομίες οι εταιρείες δημοσκοπήσεων; Η απάντηση είναι πώς όχι. Όμως οι δημοσκοπήσεις τους είναι προσωρινά <<υπερτροφικές >> για τα ποσοστά της Νέας Δημοκρατίας όπως αναφέρει σε έκθεσή της στο διαδίκτυο η Αμερικανική ειδική ιστοσελίδα << Five Thirty Eight >> όπου και αναφέρεται σχετικά με άρθρο στον ιστότοπό της με υποτιμητικές αναφορές για τις Ελληνικές δημοσκοπήσεις.
Σύμφωνα με τη βιβλιογραφία, σε αυτόν που παραγγέλλει και πληρώνει τις δημοσκοπήσεις, δηλαδή στον Μητσοτάκη, αποδίδεται κατά σύστημα από τους δημοσκόπους ένα <<υπερτροφικό ποσοστό>> της τάξης του 5% – 7% επί της πρόθεσης ψήφου με σκοπό να πετύχουν μαζί με τα συστημικά ΜΜΕ τη << Στρατηγική ψήφου και μεταδοτικού αποτελέσματος >> ώστε να επηρεάσουν τις προτιμήσεις των ψηφοφόρων. Με αυτή τη στρατηγική δημιουργούν πλαστές συσπειρώσεις και αποσυσπειρώσεις ή και απογοητεύσεις στο αντίπαλο κόμμα. Αυτό το υπερτροφικό ποσοστό του 5% – 7% θα εξαφανιστεί την τελευταία εβδομάδα των εκλογών λέει η βιβλιογραφία, (βλέπε: Blais and Nadeau 1996 Cox 1997. Blais et al. 2001 )
Ελληνικές πολιτικές δημοσκοπήσεις και πώς μπορεί κανείς να βρεί ελαττώματα ή πιθανές πρόσθετες σκοπιμότητες ή και άλματα λογικής:
ΠΩΣ; Διεξήχθη η έρευνα πχ, μέσου αυτοματοποιημένου δικτύου τηλεφώνων; Ζωντανές τηλεφωνικές συνεντεύξεις ή μέσω διαδικτύου; Αν ήταν στο διαδίκτυο ,πρέπει να προσέξετε πως ο δημοσκόπος πχ. το έκανε μέσω δικού του πίνακα; Ή του google serveys; Αν ήταν από το τηλέφωνο αναζητήστε να μάθετε από ποιο τηλέφωνο ή τράπεζα τηλεφώνων έκανε τις κλήσεις. Εάν ένας δημοσκόπος δεν αποκαλύπτει όλη αυτή τη μεθοδολογία να ΜΗΝ τον ΕΜΠΙΣΤΕΥΕΣΤΕ.
ΤΙ; Ερωτήσεις τίθενται; Οι διαφανείς δημοσκόποι ρωτούν τους ερωτηθέντες πολύ περισσότερο από απλώς ποιόν προτιμούν πχ. τον υποψήφιο Α ή τον υποψήφιο Β, επειδή υποχρεούνται να μάθουν οι άνθρωποι τι ψηφίζουν όπως ψηφίζουν. Υποχρεούνται οι δημοσκόποι να κάνουν δημογραφικές ερωτήσεις για να σταθμίζουν τα δεδομένα τους. Εάν ένας δημοσκόπος δεν αποκαλύπτει αυτά τα δεδομένα και πώς αυτά σταθμίζονται να είστε καχύποπτοι και να ΜΗΝ τον ΕΜΠΙΣΤΕΥΕΣΤΕ.
ΓΙΑΤΙ; Οι δημοσκόποι κοστίζουν πολλά χρήματα και τις δημοσκοπήσεις δεν τις διεξαγάγουν από ιδιοτροπία. Οι δημοσκόποι κάνουν τις έρευνες για να βγάλουν χρήματα και ο μόνος που πληρώνει τον τεράστιο αριθμό των δημοσκοπήσεων είναι ο Μητσοτάκης ο οποίος με τα χρήματα των φορολογουμένων επιδοτεί τα ΜΜΕ τα οποία με τη σειρά τους παριστάνουν τον παραγγέλλοντα πολιτικών δημοσκοπήσεων. Εδώ τα ΜΜΕ κάνουν απολύσεις δυσκολεύονται να πληρώσουν το προσωπικό ή να έχουν κερδοφορία ικανή να μειώσει τα αυξανόμενα τραπεζικά τους δάνεια. Το “ΓΙΑΤΙ;” διενεργείται μία δημοσκόπηση πρέπει να είναι διαφανές αλλιώς κάτι συμβαίνει.
ΩΡΑ ΕΛΕΓΧΟΥ, Ελέγξτε για να δείτε τους ειδικούς ιστότοπους για την ορθότητα και την αξιοπιστία των πολιτικών δημοσκοπήσεων όπως οι << HuffFollster >> και η << FiveThirtyEight >> των Ηνωμένων Πολιτειών Aμερικής εάν αυτοί οι ιστότοποι έχουν αναφερθεί και με ποιο τρόπο στους Ελληνες δημοσκόπους και τις Ελληνικές δημοσκοπήσεις. Αρνητικά άρθρα φιλοξενούνται για τις έρευνες στην Ελλάδα. ΨΑΞΤΕ ΤΟ..
Ένα από τα πολλά χαρακτηριστικά <<ΑΛΜΑΤΑ ΛΟΓΙΚΗΣ>> των Ελληνικών δημοσκοπήσεων είναι πχ. στο ερώτημα ποιός από τους Τσίπρα ή Μητσοτάκη είναι περισσότερο διαφανής. Με μια τεχνική μονάδα μόνο υποτίθεται ότι προηγείται ο Τσίπρας με μία 4ετία διακυβέρνησης, ιδιοκτήτης ενός μικρού ακινήτου με μόνο επάγγελμα την πολιτική. Απέναντι του έχει τον βαθύπλουτο γόνο πολιτικής οικογενείας με μοναδικό επάγγελμα την πολιτική, με 100 χρόνια οικογενειακής πολιτικής εξουσίας και ρουσφετιού, με πολιτικούς σκελετούς στην ντουλάπα του τύπου Χριστοφοράκου, Ζήμενς, ολιγάρχες, υποκλοπές και δε συμμαζεύεται. Δηλαδή ο Μητσοτάκης, ο πιο διεφθαρμένος πολιτικός μετά τον πατέρα του, κατά τους δημοσκόπους είναι διαφανής σαν τον Τσίπρα! ΕΛΕΟΣ. Και άλλες τέτοιες ανοησίες και υπερβάσεις λογικής που είναι τουλάχιστον εξοργιστικές.
Οι δημοσκόποι και ο αυτοδύναμος ηλίθιος vs το δικό μου ταπεινό ΄΄ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ΄΄ σύντομα θα μετρηθεί η αξιοπιστία μας. Εν τω μεταξύ οι πολίτες ας αναζητούν τα παραπάνω στοιχεία γιατί οι ΄΄μεγαλοδημοσιογράφοι΄΄δεν πρόκειται να τα ελέγξουν ή να κάνουν κριτική για ευνόητους λόγους. Αλλοι από άγνοια, άλλοι γιατί ΄΄επιδοτούνται΄΄ και άλλοι από το φόβο απόλυσης από τα ολιγαρχικά ΜΜΕ.